Három éve, hogy a szerb nemzeti légitársaság a jelenlegi tulajdonosi struktúrában működik, a belgrádi kormány és az Etihad Airways stratégiai partnereként. Mindhárom évet nyereségesen zárta, a 2016-os pénzügyi év nettó nyeresége 900 ezer euró volt. 

Ez 76,9%-kal kevesebb ugyan a 2015 évi 3,9 millió eurós nyereséghez képest, de 2016-ban a vállalat jelentős fejlesztéseket hajtott végre, beindította a tengerentúli járatát New Yorkba, üzembe állította az első szélestörzsű repülőgépét, a 254 üléses Airbus A330-200-ast. 

air_serbia_a330-200.jpg

                                       A330-200-as BEG-NYC 

Az összbevétel 5%-kal volt több, 320 millió euró, a code share együttműködés ből 24%-kal magasabb, 26,7 millió euró bevétel érkezett. 2016-ban kötöttek code share megállapodást többek között az Air Seychelles és a Montenegro Airlines légitársaságokkal, ezzel a szerződött társaságok száma 19-re, az elérhető célállomások száma 127-re emelkedett. Erősítették a meglévő megállapodásokat, elsősorban az Air Berlinnel és az Etihaddel. 

air_serbia-etihad_2.jpg

                                      Air Serbia - Etihad Airways

A fuvarozott utasok száma 3%-kal volt több, 2,62 millió fő, a legnagyobb mértékben a cargo erősödött, 4 913 tonna árut szállítottak, ami 31%-kal több, mint előző évben. 

A pénzügyi eredményt értékelve a vállalat vezérigazgatója, Dane Kondić elmondta, hogy idén a cél a kereskedelmi eredmények erősítése, a hatékonyság növelése és a költségellenőrzés fokozása. 

Az Air Serbia 2017 elején tért át a Sabre helyfoglalási és utasfelvételi rendszer használatára. A közelmúltban felújították az Airbus A319 és A320-as gépeiket, ezzel 1500 új Recaro ülést kínálnak a rövid távú járatokon. 

air-serbia-tails-air-serbialrw_2.jpg

                                 Air Serbia flotta

A vezérigazgató megjegyezte, hogy a vállalat eredményeinek, versenyképességének megőrzéséhez az kell, hogy megfelelő választ tudjanak adni a piaci kihívásokra, alkalmazkodni tudjanak a változó környezethez. Egyrészt folytatják a technológiai fejlesztéseket, hogy az utasok minél magasabb szintű kiszolgálást kapjanak, másrészt igyekeznek a költségeket csökkenteni. 

"Határozott elképzeléseink, céljaink vannak, és arra törekszünk, hogy ezeket a stratégiai partnereinkkel közösen elérjük" - mondta Dane Kondić.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://balkanimozaik.blog.hu/api/trackback/id/tr8012740120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.