Nem volt örömujjongás, nem volt hangárparty, vízfelhő, egyszerű, menetrendszerinti hétköznap, és a szerződésnek megfelelően október 30-án megérkezett Belgrádba a már egy napja hivatalosan is az Air Serbia nevet viselő légitársaság második lízingelt Airbus repülőgépe.

 második A319-es.jpg

Mint azt korábban írtam, az új társaság elve, hogy élő emberekről nevezik el a repülőgépeket, akik valamilyen téren dicsőséget szereztek az új Szerbiának. Így lett az első gép névadója Novak Djokovics teniszező, és már az örömpartyn bejelentették, hogy a második gép Milica Mandics nevét fogja viselni. Milica az első sportoló, aki aranyérmet szerzett szerb színekben a 2012-es londoni olimpián.

 Milica-Mandić.jpg

                                                          Milica Mandics

Október 29-től a Jat Airways név már a polgári légiközlekedés történelme lesz, ettől a naptól a társaság hivatalosan is az Air Serbia nevet viseli, egész pontosan Air Serbia Légiközlekedési Részvénytársaság. Ezzel megszűnt a kéthónapos ideiglenes névhasználat: Air Serbia jelenleg Jat Airways.

 air serbia etihad törzsutas kártyák.jpg

                                 Air Serbia - Etihad törzsutaskártyák 

Minden elő volt készítve, a belgrádi repülőtéren szinte a cégbírósági bejegyzéssel egyidőben mindenhol lecserélték a feliratokat, mindenhol az új formátumú nyomtatványokat használják. A többi repülőtéren a dizájncsere folyamatosan készül.

A319.jpgAz Air Serbia több újdonságot is bevezetett a téli menetrendben. Az október 27-én induló téli szezon első napjától heti négy járatot – hétfő, szerda, péntek, vasárnap - üzemeltetnek Abu Dhabiba, ez később napi járat lesz.

A december 1-től megnyíló új desztinációk: Prága és Banja Luka, a december 10-től közlekedő új járatok célállomásai: Ljubljana és Bukarest. Ezekbe a városokba napi járatot indítanak ATR-72-essel, a tervek szerint később ezeken az útvonalakon is az Airbusok fognak repülni.

 

Október 27-től az Air Serbia minden járatszáma is megváltozott, zónásítottak. (Akik még emlékeznek, ahogyan a Malévnél is volt.) Megmaradt a kétbetűs JU kód, a regionális járatok száma 100-199, a nyugat-európai járatok száma 300-399, a Skandinávia felé üzemelőké 400-499, a dél-európai és a mediterrán térségbe közlekedőké 500-599, a közép-és kelet-európai városokba repülőké 600-699, a Közel-Keletre 800-899 közötti intervallumban lesznek a járatszámok.  

A bejegyzés trackback címe:

https://balkanimozaik.blog.hu/api/trackback/id/tr745609234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2013.11.02. 08:21:27

Olyan vicces,hogy ez blog tema...ez a legolcsobb gep,raadasul lizing,meg csak nem is vettek....nem az a hir,ha lo megharapja a kocsist,hanem forditva...

2013.11.02. 08:36:31

desztináció a kedvencem

2013.11.02. 08:43:45

véletlenül se írjatok úticélt

JohnHenry 2013.11.02. 09:00:04

IRÓNIA ON
aztán tésztát, lekvárt árulnak e a teszkóban? mer' ha nem, akkor nem repülök velük :-p
IRÓNIA OFF

sok sikert nekik! :)

Antony Mann 2013.11.02. 09:52:49

Jajj,Serbia...csupa rossz emlék,bár nem a repüléshez kapcsolódik.
Mikor gyerekként mentünk le még az ex Yugo időben a tengerpartra(Szabadkán keresztül),folyamatosan szívatták apámat a szerbek.
Aztán már felnőttként mentünk vásárolni Szabadkára,folyton hullazsákot kerestek a rendőrök,sőt-emlékszem-a radarpisztoly be volt állítva 70-re.Nem mért már évek óta,hiába tartottam be az 50-et,minden alkalommal 70-nel mentem: szerintük.
Ahányszor mentünk(néha évente 3-4x)mindig levettek.
Apró vicces momentum:hirdetek egy autót szerb oldalon,és soha,senki nem hív fel,ellenben napi 3-4 alkalommal megcsörgetnek a szerbek,hívjam vissza én őket,az eladó!!!
Ez egy érdekes,elba..ott egy ország,soha-semmire sem fogják vinni(nem mint ha mi,Magyarok tökéletesek lennék).
Én remélem,ezek sosem lesznek Unios tagok,mert akkor elszabadul a pokol Európában!

Antony Mann 2013.11.02. 10:22:29

..és hogy valami repüléssel kapcsolatos dolog is legyen.
2009 végén leszállok a Bajai reptéren,a HA-SVW lajstromú Cessna 177 kis repülővel.
3 nap múlva ellopják a gépet,rá lehet googlizni a storira.
Hirdetéseket adok fel,hogy visszavásárolnám.Több hívást kapok,Szerbiából,ott van a gép,fizessek ennyit-annyit.
A rendőrség nem partner egy szerbiai visszavásárlásban,kimentem megam,Cecej..vagy valami ilyesmi néven futó reptérre.
Ott a gép,átfestve.
Fizessek előre,aztán vigyem.
Közben lesötétített autók köröznek,majd menekülés a határig...:(