Az Air Serbiánál folytatódik a flottabővítés. Még december utolsó hetére, vagy január első hetére várják a hatodik Airbus A319-es repülőgép megérkezését Belgrádba. A hatodik gépen „C" checket végeznek el, ez a bizonytalan érkezési időpont oka. A repülőgép 6 éves, a CIT Aerospace lízingcégtől érkezik a szerb légitársasághoz.

December 27-ig terv szerint befejeződött hatvan pilóta átképzése Németországban az Airbus típusra. Jelenleg többségében külföldi pilóták repülik az Airbusokat, egészen addig, amíg nem tudnak elegendő számú hajózót biztosítani hazai személyzetből a típusra.

Air-Serbia-A319 2.jpg

Egy térségbeli repülős portál nemhivatalos forrásokra hivatkozva azt írja, hogy az Air Serbiánál azt tervezik, hogy megkétszerezik az ATR72-es repülőgépeik számát, így a jelenlegi négy helyett nyolcat állítanának üzembe, ezek bonyolítanák a regionális forgalmat.

Jelenleg az Air Serbia flottája 15 repülőgépből áll: 6db B737-300-as, 4db ATR72-es és 5db A319-es. Jövőre flottába állnak azok az A319-es is, ami a 10-ből idén nem érkezik meg, de üzembe állnak az A320-asok is.

ATR72_JAT_YUALO_070408.jpg

A jövőbeli tervek között, a 2014-es nyári menetrendben repülni fognak Bejrutba, Budapestre, Kijevbe, Varsóba, Szófiába és Várnába. A kairói járatindítás még szervezés alatt van az egyiptomi politikai helyzet miatt. A légitársaság szezonális járatokat kíván üzemeltetni Dubrovnikba, Splitbe és Monastirba, a pulai járatát viszont valószínűleg megszüntetni. Az abu-dhabi járatok számát napi járatra emelik.

A nyári menetrendi időszakra a szerb nemzeti légitársaság 30 ország 39 városába fog repülni, júniustól heti 670 járatán 73ezer ülőhelyet kínál.

A légitársaság, ahogyan azt már korábban is bejelentették, májustól kivonja a menetrendből a Boeing gépeket, de nem küldik őket nyugdíjba, a típus a flottában marad, charter járatokat fognak teljesíteni.

Akik emlékeznek, és akik nem, a magyar nemzeti légitársaság ugyanezt tette a '90-es évek elején-közepén a TU-154-es flottájával. Az volt a Malév charter tevékenységének fénykora.

tu154malev.jpg

Az Air Serbia erős versenytársként lép fel néhány piacon. Többek között a LOT konkurense lesz a Varsó-Belgrád szakaszon, amit tavaly óta a lengyel légitársaság repül heti ötször, és ezt emeli jövő nyáron napi járatra. A szerb légitársaság szintén napi járatot tervez ezen az útvonalon.
A budapesti útvonalon a Belair vetélytársa lesz, amelyik jelenleg Budapesten keresztül közlekedik Minszkből. A többi tervezett útvonalon nem kell versenytársakkal számolni. A kijevi járatot az Aerosvit 2011-ben technikai okokból megszüntette. Először fog szerb légitársaság járatot indítani Belgrád és a fekete-tengeri kikötőváros, Várna között.

Korábban a Bejrut-Belgrád népszerű volt a tranzitutasok körében, akik a szerb fővárosban tranzitálva utaztak Londonba vagy Párizsba.

Az év végéhez közeledve az Air Serbián kívül a többi volt jugoszláv légitársaság figyelme is 2014 felé fordul.

Az Adria Airways célja a jövő évben, hogy bővítse piacát az évek óta tartó stagnálás és költségcsökkentés után. Ugyanakkor óvatosnak kell lenniük, ha nyereséget akarnak elkönyvelni. Az idei évre tervezettekkel ellenére, most úgy néz ki, hogy az Adria a 2013-as évet egy millió eurós veszteséggel zárja. 2014-ben a szlovén nemzeti légitársaság Ljubljanából induló járatai számának növelését, a veronai és a pristinai bázisának megerősítését tervezi és gyakorolni kívánja hetedik jogú forgalmát Tiranából. Ezzel egyidőben indul a légitársaság privatizációja, amihez várják az Európai Bizottság uniós versenyjoggal harmonizáló döntését, ami rövidesen megérkezik.

Adria_Airways_CRJ-900_KvW_1.jpg

A Croatia Airlines a reorganizációs és a privatizációs folyamat közepén lép 2014-be. Annak ellenére, hogy a légitársaság tulajdonának 49%-ára az elmúlt hónapokban nem érkezett ajánlat, a horvát kormány ragaszkodik az eladáshoz. „a jövő év elején, ha meghirdetjük a második fordulót a 2013-as adatok közzététele után, a Croatia Airlines érdeklődésre fog számot tartani. A privatizációhoz vezető folyamatnak köszönhetően 2014 a légitársaság életében az átalakulás utolsó éve lesz." – mondta a Vízügyi, Közlekedési és Infrastrukturális miniszter. Jövőre a Croatia-nak néhány hazai konkurenssel is számolnia kell, mint például a Libertas Air-rel, akik Dubrovnikból akarnak repülni.

Croatia-Airlines_1.jpg

A legnehezebb helyzetben a bosnyák légitársaság van. Beindult ugyan rendszeres járata Belgrádba, A Moskovia Airlines „Valentin Vasin" nevű repülőgépének leszállásával hivatalosan is megindult a menetrendszerinti forgalom Moszkva és Szarajevó között. A repülőtér igazgatója az ünnepélyes járatnyitáson elmondta, hogy ez a legsikeresebb év fennállásuk óta. Az új légitársaság megjelenése még nagyobb lendületet ad a jövő évre, minden technikai, infrastrukturális, marketing és egyéb támogatást megadnak a hozzájuk közlekedő légitársaságoknak.
A B&H Airlines a tervek szerint 2014-ben Szkopjéba és Podgoricába akar járatot indítani. A jövő év elején új weboldallal lépnek a nyilvánosság elé, közben rendületlenül folytatódik a stratégiai partner keresése. A Föderáció kormánya megnöveli a jelenlegi 3,5 millió eurós költségvetési támogatást. A nemzeti légitársaság mindössze két ATR72-200 típusú repülőgéppel rendelkezik, de ragaszkodnak hozzá.

bh airlines 2.jpg

Végül, a Montenegro Airlinesnél várható, hogy megérkezik áprilisban az Embraer E190-es repülőgép. A montenegrói kormány fedezi a megrendelt repülőgép költségeit. Jelenleg a légitársaság flottájában nyolc repülőgép van. 2014-ben tervezik a reorganizáció és a költségcsökkentés folytatását. A Montenegro Airlines járatot indít Düsseldorfba a nyári menetrendi időszakban, ahol azonban szembe kell néznie a Ryanair kínálatával.

Montenegro airlines embraer_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balkanimozaik.blog.hu/api/trackback/id/tr615715866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.