A flydubai légitársaság megjelentette 2013 évi pénzügyi eredményét, eszerint a társaság nyeresége a 2012-es évhez képest megduplázódott.

A társaság nettó nyeresége kb. 45 millió euró, ami 46,7%-kal magasabb az előző évinél, teljes bevétele kb. 700 millió euró volt.

flydubaifleet-620x310_1.jpg

Az elmúlt évben a flydubai 6,82 millió utast szállított, ez az előző évhez képest 38%-os növekedés.

A légitársaság a novemberi „Dubai Air Show”-n 75 darab Boeing 737MAX 8 típusú, és 11 darab Boeing 737-800NG típusú repülőgépet rendelt, összesen 8,8 milliárd dollár értékben. További 25 B737 MAX 8s-re opciót jelentett be.

flydubai-737max-courtesy-boeing.jpg

A megrendelésből 11 darab B737-800NG 2016-2017-ben érkezik, az első 737MAX 8-nak 2017 második félévében kell forgalomba állnia, majd 2023-ig folyamatosan az összes többinek.

A flydubainak jelenleg 36 darab B737-800NG típusú repülőgépe van és összesen 101 Boeing-ra van érvényes megrendelése.

b737ng -flight-deck-.jpg

                                  B737-800NG

A flydubai hetente 1100 járatot üzemeltet, 2013-ban 17 új járatot nyitott, ezzel a célállomásai számát 66-ra növelte. Megduplázta az oroszországi desztinációk számát, így már nyolc városba repülnek. Az év végén indult el a Dubai-Kisinyov járatuk is.

Bővítették az öt órán belüli járatok számát, 46 olyan várossal teremtettek összeköttetést, ahova eddig nem volt közvetlen járat Dubaiból. Ennek köszönhetően jelentősen nőtt az Afrikába, a Kaukázusba, Közép-Ázsiába, Európába, beleértve Oroszországot, is utazók száma.

flydubai crew.JPG

A flydubai igazi multikulti munkáltató. 99 nemzetet képviselő 2250 alkalmazottja van, köztük 499 pilóta és 922 légiutaskisérő.

2013 októberétől üzemeltetik a járataik egy részét business class szolgáltatással, ehhez folyamatosan alakítják át a repülőgépek belsejét. Napjainkig 46 városba repülnek ezzel a konfigurációval, többek között Belgrádba, Dohába, Jekatyerinburgba, Kabulba, Rijadhba, Bukarestbe, vagy éppen Tbiliszibe, Volgogradba, Jerevánba.

flydubai-Business-Class-Seats-9_1.gif

                                     Business class

Március 3-tól beindult Dubaiból Belgrádba a heti negyedik járat is.

A közleményben az is szerepel, hogy a kiadási oldalon a legnagyobb tétel az üzemanyagköltség, az összes kiadás 40%-a.

Ez minden légitársaság számára jelentős költség, ennek kompenzálása vezették be ismét a „kerozin pótdij” néven emlegetett YQ, egyes társaságoknál YR taxot.

Ez az Air Serbia jegyáraiban március 3-tól jelenik meg. A pótdíj a turista osztály jegyárait 10%-kal, a business osztályú jegyárakat 5%-kal növeli.

air serbia A319 in  BEG_1.jpg

Minden európai desztináción, beleértve Tel-Avivot is, felszámításra kerülnek, de például a Belgrád-Abu-Dhabi járat jegyeinek árát nem érintik.

A pótdíjat az alapárhoz számítják hozzá, YQ, (egyes társaságoknál YR) tax alatt szerepeltetik. Egységesen kerzon pótdíjnak nevezik, habár ez a kiegészítő tax egyéb más kiadásokat is fedez. Sok légitársaság azért folyamodik ehhez a módszerhez, mert a jegyárat fixként meghirdetik, de az YQ (YR) taxot a piac változásaihoz tudják igazítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://balkanimozaik.blog.hu/api/trackback/id/tr575875254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.