Ma köszöntik az egymilliomodik utast a belgrádi Nikola Tesla repülőtéren. Idén egy hónappal korábban, mint egy évvel ezelőtt.

„Bebizonyosodtak az előrejelzések, hogy a nyári szezonban folytatódik az erőteljes utasszám növekedés és az Európába irányuló forgalom.”- áll a közleményben.

belgrád repülőtér 3.jpg

Egész áprilisban jelentős forgalomnövekedésre számítunk, mondják a repülőtér vezetői.

Úgy számolják, hogy ebben a hónapban kb. 350 ezer utast szolgálnak ki, ami 100 ezerrel több, mint tavaly ilyenkor. Ez 40%-os növekedést jelent.

„Valamennyi repülőtéri szolgálat sikeresen dolgozik és teljesíti a jelentősen megnövekedett feladatokat.” – írja a közlemény.

belgrád repülőtér.jpg

Jelentős felújítási munkák folynak közben a repülőtéren. Második fázisában érkezett a tranzit területének megnövelése, május első felében adják át a forgalomnak a legnagyobb beszállító kaput a „C” hall végén, ahol korábban már megnyitották a C5-6 kapukat, és így együtt jelentősen megnövelik a tranzit kapacitását. Ugyancsak a második fázisban újítják fel az A6-A10 beszállító kapukat is.

belgrád repülőtér 6.jpg

Még nem értek a végére az „A” és az „E” gurulóutak felújításának, ez utóbbin gurulnak a gépek a leszállópályáról a terminálközeli állóhelyekhez. Az utashidakon üzembe helyezik a gépbeállító automatákat.

Ezek a munkák minimálisan befolyásolják a repülőtér működését. Április 19-én, az egymilliomodik utas köszöntésének napján 140 érkező és induló repülőgépmozgás van, és ezen a napon indult az első charter járat is Törökországba.

TC-FBY-Freebird-Airlines-Airbus-A320-200_PlanespottersNet_094969_1.jpg
A Freebird Airlines antaliyai charter járatával visszavonhatatlanul megnyitotta a nyári charter szezont.

 

Check-in terminal 2_2.jpg

Az Air Serbia bejelentette, hogy jelentősen növeli járatainak számát az adriai célállomásokra: Tivatba, Dubrovnikba, Splitbe. Az újonnan bejelentett járatok sűrítő járatok lesznek szezonális jelleggel május végétől szeptember közepéig, azt követően a bejelentett menetrend szerint üzemelnek.

A szerb nemzeti légitársaság napi három járatot üzemeltet a montenegrói tengerpartra: 8.25-kor, 13.45-kor és 17.55-kor.

Május 30-tól Dubrovnikba hétfő kivételével minden nap repülnek, Splitbe pedig heti öt napon: hétfőn, kedden, szerdán, pénteken és vasárnap.

belgrád repülőtér 5.jpg

A járatok számán kívül a társaság a kapacitást is növeli a nyári üzemben ebbe a három városba. Tivatba a reggeli és az esti járatot ATR-72-es típus, míg a kora délutánit Airbus A320-as fogja teljesíteni. A dubrovniki és a spliti járatokra betervezett ATR-72-eseket a Boeing 737-300-as gépek váltják fel.

Szeptember 15. után visszatér a már meghirdetett nyári menetrend: heti három járat Dubrovnikba, négy Splitbe és tizenhárom Tivatba.

tivat.jpg

Nagyon kemény nyári forgalomra készül az Air Serbia. A már korábban bejelentett és beindított, vagy beindítandó új menetrendszerinti járatok: Bejrut, Budapest, Kijev, Szófia, Várna és Varsó mellett népszerű nyári üdülővárosok sem maradnak ki: Dubrovnik, Split, Málta és Monastir.

A légitársaság 700 charter járatot tervez a nyári hónapokra Görögországba, Törökországba, Egyiptomba, Spanyolországba és Olaszországba.

JAT b737-300.jpg

A charter forgalomba az egykori Jat Airways nyolc Boeing 737-300-as repülőgépét állítják be, amiknek az új dizájn szerinti kabinfelújítása és átalakítása full economyra már elkészült.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balkanimozaik.blog.hu/api/trackback/id/tr166052933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.