Az Air Serbia stratégiai partnere, a szerb légitársaság 49 százalékban tulajdonosa, az Etihad Airways nyilvánosságra hozta 2014. évi pénzügyi eredményét.

 etihad1.jpg

A légitársaság nettó profitja 52 százalékkel nőtt, összegszerűségében 73 millió dollár. A jelentés szerint a bevételük 7,6 milliárd dollár volt. A növekedés hajtómotorja a stratégiai partnerség, a code share megállapodások, valamint egyedi megállapodások alapján szerzett kisebbségi részesedések stratégiailag fontos légitársaságokban.

A partnerségi megállapodásokból eredő bevételek 37,7 százalékkal nőttek 1,1 milliárd dollárra.

 airserbia-etihad.jpg

Az Etihad Airways az elmúlt évben 14,8 millió utast fuvarozott, ez az előző évhez képest 22,3 százalékos növekedés. A kapacitáskihasználtság a teljes hálózaton átlagosan 79,2 százalék volt.

2014-ben a légitársaság tíz új járatot indított, a frekventált útvonalakon pedig növelte a kapacitást.

James Hogan az Etihad Airways elnök-vezérigazgatója kijelentette:

„A tulajdonos világos elvárásokat fogalmazott meg a céggel szemben, világos kereskedelmi feladatok teljesítésére kaptunk mandátumot, és mi úgy dolgozunk, hogy ezeket a feladatokat teljesítsük. A nyereségesség fenntarthatóságára törekszünk, ez a negyedik év, hogy nettó profitot könyvelhetünk el. Minden alkalommal megküzdünk a versenytársakkal, amikor pénzt fektetünk új járat indításába, repülőtér finanszírozásába, bármilyen új termékbe és infrastruktúrába, az eredményeink azt mutatják, hogy ezt hatékonyan és sikeresen tesszük.”

2014. végén a Etihad Airways flottájában 110 repülőgép volt, ami ebben az évben 16 új géppel fog bővülni. 2014 decemberében vette át a társaság az első Airbus A380-as és az első Boeing 787-9-as típusú repülőgépét, megrendelésük van több mint 200 új gépre.  

 etihad_a380.jpg                          Etihad Airbus A380

Az Etihad Airways sikere természetesen kihat az Air Serbiára is, valamint a belgrádi repülőtérre is.

Az Air Serbia is rekordévet zárt 2014-ben. A társaság nettó profitja 2,7 millió euró, a szállított utasok száma 2,3 millió volt. Az eredmény különösen annak ismeretében kiemelkedő, hogy a szerb légitársaság a 2013-as évet 73 millió eurós veszteséggel zárta.

air-serbia-a319_2.jpg

A bevétel 262 millió euró volt, míg az utasok száma 68 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

Az Air Serbia saját charter társasága, az Aviolet szolgáltatásait 90 ezer utas vette igénybe. Jelentős mértékben, 2013-hoz képest 67 százalékkal nőtt az Air Serbia Cargo teljesítménye is.  

                        Év           Utas (millió)       Növekedés (%)

         2014              2,3                     68 

                  2013              1,4                      8          

        2012              1,3                      8

         2011              1,2                     14

 air-serbia-airbus-fleet-at-belgrade-hub-air-serbialrw.jpg

Az Air Serbia megnövekedett forgalma új munkahelyeket is igényelt. Az elmúlt évben 400 új alkalmazottat vettek fel, jelenleg a légitársaságnál 1900-an dolgoznak. A műszaki bázison 44 mérnök dolgozik, de bővült a hajózó személyzet létszáma is, a szeptemberben indult képzésre 40 új pilótát iskoláztak be, akik az év végén végeztek. 2014. első félévében avatták fel a légitársaság első női kapitányát.

 air_serbia_crew.jpg

James Hogan, aki az Air Serbia alelnöke is, egyértelműen sikeresnek ítélte meg a cég elmúlt évi működését, és a két légitársaság stratégiai partnerségét.

A legfrissebb hírek szerint ez év végén, vagy 2016 elején indulhat a közvetlen Belgrád-New York járat. Ezt a miniszterelnök, Aleksandar Vucsics jelentette be, miután a közelmúltbeli hivatalos látogatásán aláírták a bilaterális kereskedelmi légügyi egyezményt az Egyesült Államokban.

Dane Kondics, az Air Serbia vezérigazgatója elmondta, hogy a kormány kérésére a társaság kereskedelmi egységei folyamatosan végzik az elemzéseket az észak-amerikai üzemelésről, a jövőbeni transzatlanti járatot Airbus A330-320 típusra tervezik, de nem zárta ki, hogy az Etihad flotta más típusa is szóba jöhet.

airbus_a330.jpg                        Airbus A330 utaskabin

A bejegyzés trackback címe:

https://balkanimozaik.blog.hu/api/trackback/id/tr57505330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2015.05.30. 23:45:12

Ez nekem fixa ideám, de ha Vucsics, akkor Alekszandar, ha pedig Aleksandar, akkor Vučić.