A szomszéd ország nemzeti légitársasága, az Air Serbia nyereséggel zárta a 2015-ös évet, és ugyancsak pozitív mérleget hozott nyilvánosságra stratégiai partnerük, az Egyesült Arab Emirátus-beli Etihad Airways. Az Öböl-menti légitársaság eredményei ötödik egymást követő évben mutatnak nettó nyereséget.  

A társaság teljes bevétele 2015-ben 9,02 milliárd dollár, nettó nyeresége 103 millió dollár volt, ami az utasszám és a szállított cargo növekedésének eredménye.

etihad-airways.jpg

Nőttek az Etihad partnerektől érkező bevételek is. 2015-ben 1,4 milliárd dollár volt, ez 2014-hez képest 22,1%-os növekedés. Több mint ötven code share megállapodásuk van – új partner tavaly óta a Pakistan International Airlines (PIA) -, a stratégiai partner légitársaságok öt millió utast hoztak az Etihadnek.

Az Etihad Airways 2015-ben 17,6 millió utast szállított, ezzel 18,9%-kal múlta felül a 2014. évi utasszámot.

A növekedés a vállalatcsoport minden szegmensében jelen van, beleértve a cargot, a cateringet, a földi kiszolgálást, a műszakot és a törzsutasok számát is.  

A légitársaság gépei 97 400 járatot teljesítettek, 467 millió kilométert repültek. A járatok kihasználtsága 79,4%-os volt.

A meglévő 197 interline és code share megállapodásoknak köszönhetően az Etihad Airways-nek ma a teljes vonalhálózatán 600 utas és cargo célállomása található.

etihad_partners.jpg

James Hogan elnök-vezérigazgató kijelentette, hogy a beruházások megtérülése hét légitársaságnál sokkal nagyobbak, mint a befektetett pénzeszközök.

A cég növekedési politikájának egyik iránya kisebbségi tulajdonok szerzése légitársaságokban, és stratégiai beruházások finanszírozása.

„Minden partnerünknek saját üzleti terve van a nyereségesség elérésére, ez a menedzsment és az igazgató tanácsok felelőssége. Az Air Serbia, az Air Seychelles, a Jet Airways és a Virgin Australia most teszik közzé az elmúlt évi eredményeiket” – mondta Hogan.

Az elnök elégedett a stratégiai partnerek eredményeivel, ezzel együtt elmondta, hogy az Air Berlin nyereséges ugyan, de ott ehhez „több idő kellett, mint várható volt.” "Folytatjuk a légitársaság megerősítését”- mondta.

Nem elhanyagolható az Etihad pénzügyi tranzakciókból eredő 700 millió dollár nyeresége sem.

etihad_cargo_747-8_technical_drawing.png

2015-ben a cargo és posta szállítmányok mennyisége 591 ezer tonna volt, 4%-kal több az előző évinél. Ezzel az eredménnyel az Etihad a világ egyik legsikeresebb légiáru fuvarozója, állítják a társaságnál.

Az Abu Dhabi repülőtér áruszállításának 88%-át az Etihad teljesíti. Hat új célállomást kapcsolt be a hálózatba, ezzel 96-ra nőtt azoknak az utasos járatoknak a száma, amiken jelentős áruforgalmat is bonyolítanak. A kizárólag árufuvarozási célállomások száma jelenleg 20.

A légitársaság törzsutas programjában a tagok száma átlagosan havonta 70 ezerrel növekszik. Az Etihad Guest-nek 3,75 millió tagja van.

etihad-airways-crew-uniform-10_standard_jpg.jpg

Az elmúlt év végén a társaságnak világszerte 144 különböző nemzetiségű, összesen 26 566 munkavállalója volt. A létszám 2014-hez képest 9,75%-kal emelkedett. A legnagyobb számban továbbra is az Egyesült Arab Emirátus-beli állampolgárok vannak, a foglalkoztatottak 29%-át hazai munkaerő adja.

Az Etihad flottája 2015-ben 11 új repülőgéppel bővült, az év végére a számuk 121 lett. A gépek átlagéletkora 5,8 év, ezzel az egyik legfiatalabb repülőgépflottával rendelkező társaság.

2015-ben csatlakozott a flottához 4db A380-800, 4 db Boeing B787-9 Dreamliner, míg három gépet lízingeltek.

etihad_a380_1.jpg

Az A380-as típusú repülőgépet a sidney-i, a New York-i és a napi londoni járatokon üzemeltetik, míg a B787-es  a kereskedelmileg fontos Abu Dhabi-Zürich, Abu Dhabi-Brisbane, Abu Dhabi-Washington, Abu Dhabi-Singapore útvonalakat teljesíti. A május 1-én indult New York - Abu Dhabi - Mombai járaton a luxus apartmanban történő utazáshoz a repülőjegy ára az eddigi legdrágább, 38 ezer dollár (one way). 

 etihad_the-residence-10_standard.jpg

(Fotók: etihad.com)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balkanimozaik.blog.hu/api/trackback/id/tr628738068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.