A horvát nemzeti légitársaság, a Croatia Airlines a 30. születésnapját ünnepli. A zágrábi repülőtér hangárjában megtartott ünnepségen jelen volt Andrej Plenković kormányfő, aki ünnepi beszéd helyett, mint a társaság főtulajdonosának, az államnak a képviselője, a légitársaság jövőbeni konkrét terveiről beszélt. "A kormány úgy döntött, hogy Horvátországnak nemzeti fuvarozóra van szüksége. Csütörtökön a kormány döntést hoz a Croatia Airlines feltőkésítéséről" – mondta.

A légitársaság háza tájáról gyakran érkeznek baljós hírek a szakemberek elvándorlásáról, a sztrájkfenyegetésekről, a pénzügyi gondokról. Idén márciusban a szerb internetes szakportál újságírója egyenesen arról írt, hogy a „helyzet kaotikus, csőd előtti, szinte helyrehozhatatlan”. A nyári forgalom természetesen javított a helyzeten, de az tény, hogy a kormány hosszú ideje keres stratégiai partnert a Croatia számára, szakértők többször elmondták, hogy a társaságnak feltőkésítésre van szüksége annak érdekében, hogy jövőbeni fejlődése, a flottamodernizáció biztosítható legyen. Úgy vélik, legkevesebb 35 millió eurót kell befektetni.

croatia_repulo.jpg

Horvátország az Európai Uniós szabályozás szerint most nem tudja pénzügyileg kisegíteni a társaságot, mivel azt tíz év alatt csak egyszer teheti meg, és 2012-ben történt szerkezetátalakítás, feltőkésítés, így egy újabb csak három év múlva lenne lehetséges. A rendezvényen az újságírók megpróbáltak részleteket megtudni a miniszterelnöktől, ő csak annyit mondott, hogy a kormánynak sikerült megtalálni azt a modellt, ami lehetővé teszi a feltőkésítést, a további információk a csütörtöki kormányülés után. 

A Croatia Airlines-t 1989. augusztus 7-én alapították, akkor a zágrábi Cégbíróságon Zagreb Airlines d.d. (Zagal) néven jegyezték be. A Zagal ugyanazon év decemberében kezdte meg működését, kezdetben csak postajáratokkal. 1990. július 23-án megváltoztatta nevét Croatia Airlines d.d.-re, és nemzeti légitársasággá vált. 1991. május 5-én indult meg az utasszállítás MD-82 típusú repülőgéppel elsőként Zágráb-Split útvonalon. Pontosan egy évvel később szállt fel az első nemzetközi járat Frankfurtba.  

A kezdetektől máig a Croatia Airlines több mint 600 ezer járatot teljesített, 40 millió utast szállított. Ebben a szezonban a légitársaság 38 városba repül, amiből nyolc belföldi desztináció.

A flotta: 4 db Airbus A319, 2 db Airbus A320 és 6 db turbólégcsavaros Dash8 Q400-as.

croatia_uj_egyenruhak.jpg

A vezető horvát divatház, a Varteks a 30. születésnapra elkészítette javaslatát a hajózó- és kabinszemélyzet új egyenruhájára, amit a hangárpartin mutattak be. A bemutató érdekessége volt, hogy az egyenruhákban nem hivatásos manökenek, hanem a Varteks munkatársai léptek a kifutóra.

A bejegyzés trackback címe:

https://balkanimozaik.blog.hu/api/trackback/id/tr7115116896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.